Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Specjalista Corporate Finance

W poniższym artykule prezentujemy sylwetkę specjalisty Corporate finance. Poznaj zakres obowiązków, zadania i profil osoby pracującej na tym stanowisku.

Specjalista Corporate Finance zajmuje się wsparciem działalności pracodawcy w zakresie świadczonego na rzecz klientów doradztwa strategicznego i finansowego, związanego z fuzjami, przejęciami i procesami prywatyzacyjnymi. W zależności od struktury stanowisk działu, specjalista może wykonywać najbardziej podstawowe czynności, takie jak pozyskiwanie i analizę danych rynkowych jak i tworzyć zaawansowane modele finansowe lub analizy finansowe.

Zakres obowiązków

  • pozyskiwanie i analiza danych rynkowych,
  • przygotowywanie analiz finansowych,
  • wsparcie w przygotowywaniu wycen spółek, due dilligence,
  • tworzenie kompleksowych modeli finansowych,
  • przygotowywanie prezentacji, memorandów i innych materiałów dla klientów,
  • analiza sprawozdań finansowych spółek,
  • opracowywanie ofert, raportów i prezentacji.

Profil

Preferowane wykształcenie: ekonomia, finanse lub zarządzanie. Doświadczenie w tworzeniu modeli finansowych, zdolności analityczne i interpersonalne. Preferowane jest doświadczenie w pracy w instytucji finansowej związanej z rynkiem kapitałowym albo doświadczenie w firmie doradczej lub audytorskiej, zdobyte podczas stażu lub praktyk podczas studiów. Ważna dla rekrutujących jest u kandydata znajomość metod wyceny i doświadczenie w wycenianiu papierów wartościowych. Konieczna jest dokładność w działaniu oraz umiejętność pracy pod presją czasu.

Perspektywy rozwoju

Na drodze awansu możliwe jest osiągniecie stanowiska menedżera działu Corporate Finance lub specjalizacja zakończona objęciem np. takich stanowiska w dziale Corporate Finance, jak: Project Manager, doradca, specjalista ds. fuzji i przejęć, kontroler lub analityk Corporate Finance.